Koe on Luoteis Venäjä Cup 12.,13. ja 14.10.2017. Paikka on Lotinapelto.
Suomesta toivotaan vähintään kolmen koiran joukkuetta.
Osallistumismaksu on 100€ per osallistuja, sisältäen majoituksen ja ruokailun.

Mukaan voi myös lähteä muutama henkilö ilman koiraa tutustumaan Venäläisiin koesääntöihin ja hankkimaan uusia tuttavuuksia.

Tarvittavat asiakirjat Venäjälle:

-Passi
-Venäjän Viisumi (tarvitaan voimassa oleva matkavakuutus Venäjän viisumia varten!)
-Green Gard eli Vihreä kortti omalla autolla matkustavalle Vakuutusyhtiöltä, siitä selviää liikennevakuutuksen voimassaolo Suomessa.

Koiralle:
-Rekisteripaperit
-Lemmikkieläinpassi eläinlääkäriltä. Passiin on oltava merkitty Venäjälle tarvittavat, voimassaolevat rokotukset.

EVIRALTA saatu ohjeistus koiran matkaa varten:

”Hei,

Meillä on tiedossa seuraavat Venäjän vaatimat asiat vietäessä koiraan Venäjälle:
1. Venäjä hyväksyy koiralla EU-lemmikkieläinpassin
2. Mikrosirutettu koira, max. 2 eläintä sallittu ilman tuontilupaa
3. Rokotukset merkittynä passiin, voivat olla myös yksityisen lääkärin merkitsemät. Eläimet on rokotettava viimeistään 14 päivää ennen matkaa, mikäli niitä ei ole rokotettu viimeisen 6 kuukauden aikana.
– rabies
– canine distemper
– hepatiitti
– virusenteriitti
– parvo- ja adenovirusinfektiot
– leptospiroosi TÄRKEÄ!
4. Eläimen kliininen tutkimus 5 päivän sisällä ennen matkalle lähtöä, josta kaupungin/kunnaneläinlääkärin merkintä passiin
5. Kaupungin/kunnaneläinlääkärin vakuutus koiran alkuperästä eläinten tartuntataudeista vapaalta alueelta. Alla malli:

I, the undersigned official veterinarian, hereby certify that the dog exported from Finland to the Russian Federation originate from an administrative area free of anthrax, rabies and tuberculosis during the last 6 months, and all types of viral encephalomyelitis, trypanosomiasis, Aujeszky`s disease, tularemia and dermatophytosis during the last 12 months.

_____________________________
Signature of the Official Veterinarian
Official stamp

____________________________

Name and position in capital letters

6. Loislääkitys 28. päivän tai 24h-5 päivän säännöllä mahdollista Suomeen paluuta varten
Voitte aina varmistaa Venäjän asettamat vaatimukset Suomessa olevasta Venäjän suurlähetystöstä (http://helsinki.mid.ru/web/helsinki-fi/suurlahetysto1 ), koska vaatimukset saattavat muuttua nopeastikin.

Tässä on luettelo vaatimuksista, kun oma, Suomesta lähtöisin oleva lemmikkikoira palaa Venäjältä Suomeen.
Koiralla tulee olla:

–          mikrosiru asennettuna ennen raivotautirokotusta tai samalla eläinlääkärikäynnillä
–          voimassa oleva raivotautirokotus
–          odotusaika rokotuksen jälkeen vähintään 21 vrk ennen Suomeen paluuta
–          lääkitys ekinokokki-heisimatoa vastaan joko Venäjällä 1-5 vrk ennen Suomeen saapumista tai Suomessa käyttäen ns. 28 päivän sääntöä eli lääkitys kahdesti korkeintaan 28 päivän välein ennen matkaa ja kerran matkan jälkeen taas korkeintaan 28 päivän sisällä edellisestä lääkityksestä
–          EU-lemmikkipassi, missä on vaadittavat terveysmerkinnät tehtynä Suomessa, Venäjällä annettavan ekinokokkilääkityksen saa poikkeuksellisesti myös EU:n ulkopuolinen eläinlääkäri merkitä EU-passiin
–          omistajan kirjoittama vakuutus (Part 3, liitteenä malli) koiran matkan ei-kaupallisesta luonteesta

With kind regards
Asta Komulainen