Moi! Olen Venäjänajokoirayhdistyksen uusi nuorisovastaava. Asun Parkanossa mutta metsästelen pääasiassa Kankaanpäässä. Minulta löytyy tuomarikortit sekä kettu- että jänispuolelle. Itsellä on Venäjänajokoira, Suomenajokoira ja pari muutakin metsästyskoiraa. Olen kahden pienen pojan äiti ja ammatiltani hitsausinsinööri mutta minulta löytyy myös ammatillisen opettajan pätevyys ja teen satunnaisesti myös opettajansijaisuuksia.

Koen tällaisen lapsi- ja nuorisotyön erittäin tärkeäksi. Omassa paikallisessa metsästysseurassamme nostettiin parisen vuotta sitten esille alaikäisten jäsenten määrän vähyys. Halusin tehdä asialle jotain joten järjestimme ensimmäisen lasten leirin viime kesänä Kankaanpäässä Venesjärvellä ja toisen tänä kesänä. Tämän kesän leiriä oli järjestämässä useampikin Venäjänajokoirayhdistyksen jäsen. Halusin että leiri on lapsille ilmainen jotta jokaisella on samanlainen mahdollisuus päästä mukaan. Leiri on ollut todella suosittu; viime vuonna se tuli tunnissa ja tänä vuonna 45 minuutissa täyteen. Leirin pienimmät lapset olivat viisi vuotiaita ja monelle oli ensimmäinen kerta mato-ongella ja teltassa nukkumassa. Haluan että lapset ja heidän vanhempansa saavat positiivisia kokemuksia luonnosta ja metsästysharrastuksesta ja ajattelen että tämä on yksi keino siihen. Syksyllä olen mukana järjestämässä eräkerhoa lapsille Kankaanpäässä ja tänä kesänä odottaa vielä toinenkin eräleiri täällä Parkanossa.

Toivon ideoita nuorisotoimintaan ja niitä voi laittaa minulle vaikkapa sähköpostilla: maria.lammentausta@gmail.com

Henkilön Maria Lammentausta kuva.

Henkilön Kettupuuhka kuva.(Kuva: Elina Viirumäki)